Ik doe mijn naam weer eer aan

Mamasuperdun, wie van jullie weet waar deze naam vandaan komt? Even in het kort: in 2016 heb ik Personal Body Plan gedaan en ben toen 14 kilo afgevallen en heel wat centimeters verloren. Carlo zei dan tegen Luca “zeg maar: mama is superdun”. Maar Luca kon toen nog niet zo goed praten. Luca zei “mamasuperdun”. Hij bleef dat maar herhalen en zo had ik ineens een naam voor mijn blog! ❤

Is die mama nog wel “superdun”?
Als eerste wil ik even kwijt dat ik natuurlijk nooit SUPER dun ben geweest. Ik had nog steeds genoeg vetjes en vrouwelijke vormen. Maar afgelopen winter ging het toch de verkeerde kant op. Ik sportte wel een beetje (deed 2x per week een groepsles), maar ik lette totaal niet op mijn voeding. En voeding is wel heel essentieel als je wilt afvallen. In de wintermaanden is het nou eenmaal vreselijk om jezelf na een dag werken naar de sportschool te slepen. Koud, donker en nat. En het is vooral wél heerlijk om na een lange werkdag op de bank te ploffen met een grote zak gele M&M’s (mijn guilty pleasure). Dus dat gebeurde zo’n beetje de hele winter door en toen zaten er “ineens” weer wat kilo’s aan.

Ik merkte het aan mijn kleding, alles ging strakker zitten, ik werd weer onzeker én ik was weer vaker chagrijnig. Dit ging niet goed. Ik moest die knop weer omzetten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Ik weet precies wat ik moet doen, hoe ik moet trainen en wat ik moet eten. Maar die knop, die kon ik nergens vinden. Ook zag ik er enorm tegenop om weer aan kracht training te beginnen, vraag me niet waarom. Die groepslessen waren wel lekker makkelijk. Ik deed een uurtje mee, op mijn eigen tempo en ging dan weer naar huis. Ik daagde mezelf totaal niet uit. Iedere vier weken had ik een meting op de sportschool: gewicht, vetpercentage, vetmassa enz. Deze metingen werden er helaas ook niet beter op..

links: 3 april, rechts: 30 mei (8 weken verschil)
links: 3 april, rechts: 30 mei (8 weken verschil)

Toch het knopje gevonden..

En toen was ik er klaar mee, de zon begon te schijnen en ik wist dat ik enorm ging balen als ik niet zou beginnen. Ik ging naar de sportschool en heb gevraagd of ze een trainingsschema voor mij konden maken. Het duurde een week voordat ik ging, maar toen ik eenmaal geweest was voelde ik mij weer zo lekker!! Ik voelde me weer een #fitgirl (haha na 1x trainen ja) en kreeg nieuwe energie. En zo stond ik ineens weer 3 keer per week in het krachthonk. Doordat ik me zo fijn voelde door het sporten kreeg ik ook motivatie om gezonder te eten. Want het is toch zonde om na dat harde trainen je vol te eten met M&M’s?!

Ik schaamde mij best wel dat ik niet meer zo fit was als in 2016, vooral omdat ik jullie juist probeer te inspireren om gezond te eten. Ik ben inmiddels 8 weken hard aan het trainen en let goed op mijn voeding. Stiekem ben ik wel trots op het resultaat. Mijn lichaam is weer iets strakker en het wintervachtje is er zo goed als af. Ik blijf doorgaan met trainen en gezond eten en ik hoop vooral dat ik dit vol blijf houden. Ik zal altijd mijn vrouwelijke vormen houden, maar dat vind ik alleen maar mooi! Nieuwe goals: dikkere billen kweken 😉

Komende week ga ik naar Griekenland en ik weet zeker dat ik mij een stuk fijner in bikini voel dan twee maanden geleden! En ja.. ik doe mijn blognaam dus eindelijk weer eer aan 😉

Liefs, Lindsey

Advertenties

2 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Natascha schreef:

    Hoi Lindsey,

    Ik lees je blog altijd met veel interesse, alleen al doordat je hetzelfde heet als mijn dochtertje 😉 maar ook omdat ik mezelf in veel dingen herken die je schrijft. Ik heb momenteel zelf heel hard een schop onder mijn kont nodig qua sporten, maar ben de draad ook even helemaal kwijt 😦 Ik vroeg me af of je misschien eens je trainingsschema’s zou willen delen?

    Groetjes,
    Natascha

    Liked by 1 persoon

  2. mamasuperdun schreef:

    Hoi Natascha! Sorry voor mijn late reactie, ik was lekker op vakantie waardoor mijn blog op een laag pitje stond. Super leuk om te horen dat je mijn blog met interesse leest! En grappig dat je dochter ook Lindsey heet 😉

    Ik wil mijn trainingsschema’s best delen met je hoor, alleen deze zijn wel gericht op mijn lichaam. Ik doe enkel krachttraining nu. Doe je nu ook al aan krachttraining? Want het is wel belangrijk om de oefeningen goed uit te oefenen en de juiste techniek te gebruiken. Dat kan ik je helaas niet echt uitleggen zo en daarnaast ben ik natuurlijk geen trainer oid 🙂

    Liefs Lindsey

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s