Chiapudding

Jullie kennen de overnight oats wel, toch? Ik heb voor een keertje een andere versie geprobeerd. Niet met havermout, maar met chia zaadjes. Hierdoor creëer je geen papje, maar een pudding. Dessert for breakfast! YUM 🙂

Ingrediënten (voor 1 portie):

– 200 ml magere melk (een andere melksoort, bijvoorbeeld amandelmelk kan ook)
– 3 el chia zaadjes
– 1 el honing
– snufje kaneel 
– fruit als topping

Voeg de chia zaadjes toe aan de melk. Dit kan in een schaaltje of een glas, wat je zelf makkelijk vind. Voeg de honing en snuf kaneel toe aan het mengsel en roer even goed door. 

Zet vervolgens voor minimaal een half uur in de koelkast. Het beste is om in dit eerste half uur een of twee keer het mengsel door te roeren. Anders ontstaan er klontjes.

Laat de hele nacht lekker in de koelkast staan, zodat je ’s morgens meteen een ontbijtje kan verorberen. Kies wat lekker fruit om er door heen te doen (ik heb frambozen en blauwe bessen genomen). Hoe makkelijk wil je het hebben?! 🙂 

Tipje: voor extra eiwitten is het denk ik ook lekker om er een schepje eiwitpoeder (vanille) door heen te mixen! Geeft ook meteen extra smaak.

Macro’s:
Kcal 286
Koolh 29,4
Eiwit 15,8
Vet 9,6
Vezels 15

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s