Post-work out shakie


Na het sporten eet ik meestal iets van magere kwark met eiwitpoeder, eiwitten zijn namelijk goed voor je spierherstel. Om hierin een beetje te variëren maak ik er ook wel eens shakes van! Daar kan je natuurlijk veel mee variëren. Hierbij een super simpel, maar lekker shakie!

Ingrediënten (voor twee ruime porties):
– 500 gr magere kwark 
– 50 gr eiwitpoeder (vanille smaak)
– 150 gram diepvries aardbeien
– 1 banaan 
– chia zaadjes en/of lijnzaad 

Stop alle ingrediënten in een blender en voeg er ongeveer 100 ml water aan toe. Je kan het water ook weg laten, dan blijft de shake dikker. Als je water toevoegt kan je het makkelijker opdrinken. Dus bijvoorbeeld ook meenemen voor onderweg in een shake beker!

Mix goed door tot je een glad mengsel hebt. Serveer eventueel nog met wat granola. Ik had best wel trek, dus heb in de shake wat granola gedaan en met een lepel op gegeten hihi. Als je er niks aan toevoegt kan je het lekker met een rietje opdrinken! 

Macro’s (per portie):
Kcal 353
Koolh 30,1
Eiwit 53,7
Vet 4,5
Vezels 4,8 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s