Potjes vol granola van Nicachica

Gastblogger Nicole van Nicachica heeft voor mij weer eens een heerlijke gastblog gemaakt! Dit keer lees je in deze blog maar liefst drie recepten voor heerlijke granola. Ik ben zelf ook dol op granola in mijn yoghurtjes. Jullie ook? Lees dan snel verder!
Pompoen granola

Wat heb je nodig (voor 1 kleine pot granola)?

– 100 g havermout
– 50 g cranberries
– 1tl chiazaad
– 150 g pompoen, in blokjes
– 1/2 el vanille extract
– 1 tl kaneel
– 1 tl koekkruiden
– 1/4 tl gember poeder
– 1 el gesmolten kokosolie
– 50 g pecannoten, grofgehakt
Hoe maak je het?
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Breng een flinke laag water aan de kook en voeg de pompoen toe. Kook in 12-15 minuten gaar en giet af.
  3. Meng de havermout, cranberries, chiazaad, kaneel, koekkruiden, gemberpoeder en pecannoten in een kom.
  4. Doe de gekookte pompoen in een andere kom en prak fijn met een vork. Voeg hier de gesmolten kokosolie en het vanille extract aan toe en roer goed door.
  5. Doe de havermout bij het pompoenmengsel en meng alles goed door. Zorg dat alles goed gemengd is en de brokkelige textuur van granola heeft.
  6. Verspreid de granola op een bakplaat en bak ongeveer 20 minuten in het midden van de voorverwarmde oven, of tot hij goudbruin is. Schep alles halverwege even om, zodat het gelijkmatig gaart.
  7. Laat de granola helemaal afkoelen. Wat je niet meteen gebruikt, kun je een paar weken bewaren in een goed afgesloten pot.
Appel-kaneel granola

Wat heb je nodig (voor 1 kleine pot granola)?

– 100 g havermout
– 50 g rozijnen
– 1 tl nootmuskaat
– 100 g appelmoes 
– 100 g gemengde noten, grofgehakt
– 1 el kokosolie
– 1 el kaneel
– 15 g lijnzaad
– 20 g zonnebloempitten
– 20 g pompoenpitten
Hoe maak je het?
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Meng de havermout, rozijnen, nootmuskaat, gemengde noten, kaneel, lijnzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten in een kom.
  3. Doe de appelmoes en gesmolten kokosolie in een andere kom en roer goed door.
  4. Doe de havermout bij het appelmoesmengsel en meng alles goed door. Zorg dat alles goed gemengd is en de brokkelige textuur van granola heeft.
  5. Verspreid de granola op een bakplaat en bak ongeveer 20 minuten in het midden van de voorverwarmde oven, of tot hij goudbruin is. Schep alles halverwege even om, zodat het gelijkmatig gaart.
  6. Laat de granola helemaal afkoelen. Wat je niet meteen gebruikt, kun je een paar weken bewaren in een goed afgesloten pot.
Choco-pindakaas granola

Wat heb je nodig (voor 1 kleine pot granola)?
– 100 g havermout
– 100 g pindakaas
– 1 el cacaopoeder
– snufje zout
– 50 g pure chocolade, grofgehakt
– 1 el gesmolten kokosolie
– 25 g kokossnippers
– 50 g amandelen, grofgehakt
Hoe maak je het?
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Meng de havermout, cacaopoeder, het zout, kokossnippers en amandelen in een kom.
  3. Doe de pindakaas en gesmolten kokosolie in een andere kom en roer goed door.
  4. Doe de havermout bij het pindakaasmengsel en meng alles goed door. Zorg dat alles goed gemengd is.
  5. Verspreid de granola op een bakplaat en bak ongeveer 20 minuten in het midden van de voorverwarmde oven, of tot hij goudbruin is. Schep alles halverwege even om, zodat het gelijkmatig gaart.
  6. Laat de granola helemaal afkoelen en meng hier de grofgehakte chocolade doorheen.
  7. Wat je niet meteen gebruikt, kun je een paar weken bewaren in een goed afgesloten pot.

Welke is jouw favoriet en ga jij maken??

Liefs, Lindsey & Nicole

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s